Friday, September 3, 2010

Cornflakes Nutella Cluster

Assalammualaikum.....

A week ahead to Hari Raya Aidilfitri... Aku semakin sibuk dengan order kuih raya yang xsiap2... Baru je malam tadi final pulun for Orange Melting Moment... alhamdulillah... tinggal 2 balang untuk Emma je lom siap, yang lain dh settle. So, this weekend every nite aku akan muntah brownies lak... ada 35 tray brownies nak kena siap by 8th Sept. termasuklah 1 biji orange cake permintaan si Mira tu...
Dalam pada sibuk siapkan order orang tu, aku selit2 jugak buat kuih untuk rumah sendiri dan untuk bawak balik ke Terengganu nanti. Projek puding aku stop sekejap lah minggu ni. Sebab dah ada plan nak buat cheese cake. Nanti aku tampal la resepi and the outcome kat blog ni ek!

So, here we go... cornflake nutella cluster. resepi ni dari Chef Asma.. aku ubah suai sikit lah...


Bahan-bahan
150gm cornflakes
50gm almond strip (bakar dl)
50gm nutella
200gm milk choc (aku omitted yg ini)
200gm dark choc (aku wat 400gm sebab dh omit milk choc)

Paper cup & White Choc secukupnya

Method
1. Cairkan choc and nutella.
2. Add in cornflakes & almond strip
3. Gaul kasi seme coklat rasa kt cornflakes
4. Scoop into paper cup
5. Drizzle dgn white choc after the cornflakes dah set

Taraaaa.... dh siap!!!
Makes around 80-90 pcs


No comments: