Sunday, September 26, 2010

Puding Roti

Assalammualaikum

Semalam konon2 nak pergi seme open house yang aku terima. Tapi sebab pagi2 lagi dah dok melepak kat Naluri punya la lama ditambah pula ngn jammed teruk sepanjang masa, aku hanya sempat g umah Shai ngan kakak sepupu aku je. Yang lain seme xsmpt...

Tapi dalam pada tu sempat lagi aku mengulang tayang resepi puding roti kak hanieliza utk santapan suami terchenta... hehehehe... smpi tetiba je dia tanya aku, "Yang, tak ada resepi lain ke nak buat lagi? Asik puding roti je..." HAHAHAHAAHA... mcm dah muak je... iye la bang... nanti Ayang cari resepi len ekkk....

Okay, aku tepek dulu resepi kt sini. Entry pasni aku wat step by step utk wat puding roti lak ek... dengan gmbo lagik tau... Senang sket kalau ada sesapa yang nak try wat nti...
Puding Roti (resepi Chef Hanieliza)

Bahan A
8 keping roti
500ml fresh milk

Bahan B
4 tbsp castor
2 tbsp butter
2 eggs
1 tbsp corn flour

Custard
1 tin susu cair
2 tbsp tepung custard
2 tbsp gula

Method
- Koyak roti & rendam dalam susu selama stgh jam
- Kacau & gaul rata bahan B. tuang dalam loyang
- Bakar pada suhu 180 selama 30 mins atau sehingga masak
- Gaul sos custard atas api sederhana
- Tuang ke atas puding roti semasa menghidang

Selamat mencuba....

Nashya Ariff

No comments: